Wednesday, April 13, 2016

We've come to another end

Assalamualaikum semua :)


9 April 2016.

Berakhirlah tugas aku sebagai seorang pelajar asasi kejuruteraan. Sepanjang aku dalam asasi, banyak sangat benda jadi. All of the bittersweet memories, I'll never forget. Too many of them.

Firstly, N5.
Thanks for being the best. No one can EVER replace you guys. Love you guys so much. Sumpah aku mesti akan rindu kelas N5. Daripada palam lagi you guys never fail to crack me up. Ada je lawak korang. Mungkin sesama kita pernah berbalah tapi, what's a relationship if it's all daisies and roses. Mestilah ada gaduh2 sikit. Aku anggap korang macam family, macam adik beradik sendiri. Banyak korang ajar aku the meaning of friendship. Especially to those yang terlibat masa 20 December 2015. Lol. That's one thing I'm not forgetting for a long time. Thanks guys. Thanks for everything. I'll pray that you guys succeed in life and afterlife. Insyaallah.

My cinta hati; Aina, Maza, Shud, Syara.
:')
You know I love you guys, right? Ingat tak lepas 3 hari kenal kau letak gambar aku jadi group icon? Dahlah tak cantik. Ingat tak kita lari dari polis bantuan sebab kita keluar lepas pukul 11 malam? Ingat tak kita kena interview dengan orang sunsilk? Ingat tak kita stay sampai pukul 2 pagi depan A1 siapkan CSC? Ingat tak abang roti canai maznah? Ingat tak lepas test 1 sem 1 kita janji something depan pokok besar atas bukit? Ingat tak kita masak churros dgn lasagna and nailed it? Ingat tak masa sem 2 kita usha dewan kuliah malam2 pastu tiba2 microphone bunyi sendiri? Ingat tak kita kena halau? Ingat tak cerita palsu kita bagitau semua orang pasal mata syara? Ingat tak kita g shopping kat ioi sampai sangat kopak gila? Ingat tak kita lepak gazebo lepastu record? Ingat tak kita masak maggi kat bilik aina? Ingat tak aku tak nak basuh pinggan tapi aina kena basuh? Ingat tak kita pernah plan nak buat study group dari awal sem tapi sampai habis sem satu habuk pun takde? Ingat tak kita main frisbee aku terrrrfrisbee muka syara? Ingat tak kita selalu dating malam-malam makan burger? Ingat tak kita lepas gazebo kali kedua dan malam tu adalah malam penuh konspirasi di mana segalanya terbongkar? Ingat tak broga? Ingat tak kereta mati depan times square? Ingat tak kelam kabut cari baju dinner? Ingat tak masa dinner? Ingat tak kita belajar physics kat bilik tv d2 lepas tu aku broke down sbb cerita pasal kisah silam? Ingat tak hari yang tidak dirancang kita semua ada kat airport subang dengan tak mandi, pakai tracksuit, baju tidur dan kemudian dengan lagak kaya makan mcd? Ingat tak malam sebelum csc, shud? Ingat tak malam 'gala dinner'? Ingat tau.

And now we're all apart. Physically, but never in our hearts.

To good future.


2 comments:

  1. Assalamualaikum kak! Saya nak tanya abt being a free hair student dekat uitm. Sbb saya dpt sambung belajar dekat uitm and honestly my biggest concern is abt not wearing hijab. Akak pernah x get mistreated sbb free hair? And do they really ask u to wear hijab? Saya harap akak blh tlg saya.
    P.s: best sgt baca blog akak. I really gained alot. So thank u so much!! ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam :) Actually akak (lol rasa tua) kat sana pun free hair tapi time class I pakai tudung. ada my classmate dia mcm perli2 sikit but I tak kisah and act cool je. But there's plenty of them yg free hair so don't worry. ramai je yg tak pakai, trust me. you can go to class w/o hijab tapi time ctu(subjek agama) pakailah hehe. Good luck!!

      Delete