Tuesday, March 15, 2016

Broga

Assalamualaikum :)


5 March 2016

(Aina, Maza, Shud, Syara and Me)

3pm; habis test 2 csc. Balik je rumah masing-masing qada tidur. Ceh. Padahal semalamnya bukan stay up lama pun. Dah memang kuat tidur. Lol. Tepat pukul 9 malam kitorang semua dah siap sedia nak gerak tapi malangnya abang kereta tu lambat sampai and misdirection. Orang cakap kat pondok polis depan dia g pondok polis belakang. Orang cakap depan d3 dia kat mana pun tak tahulah. Okay. Lepas dah dapat kereta tu kitorang pun nak g makan. Mula-mula nak makan kedai tomyam belakang tu tapi penuh orang. Kedai mamak pun ramai orang. Lastly makan kat kedai ikan tempoyak mana tah. Sempat lagi tengok cerita janna nick dengan johan ashaari. Sambil makan tu usha jugak whatsapp tengok budak laki baru nak gerak. Oh. Lupa nak cerita.

Asalnya memang kitorang plan nak g daki bukit broga dari awal sem lagi. Tapi tu lah. Asyik2 tunggu lepas test. Test pun kena postpone lah mende lah. Tak berkesempatan nak pergi. Tiba-tiba classmates laki 'ajak' pergi broga. Ajak sangat. Cite dia diorang tak nak pun ajak. Ajak-ajak ayam je. Dah tu kitorg merajuk tak nak cakap dgn budak laki. Childish kan. Anyway, lepas dah diajakayamkan, kitorg pun terus book kereta jadah semua nak "Surprise Motherfuckahhh!" kat diorang. Tu yang terjadinya pergi broga tu.

Sambung cerita perenggan pertama tadi. Dalam pukul 10 lebih tu kitorang pun gerak ke rumah mak cik maza. Pakai waze. Serious talk waze memang gila. Dia guna jalan betul-betul dalam liku-liku onak duri. Kitorg hanya ditemani kegelapan dan lampu high beam. Sumpah seram. Dahlah aku drive. Buatnya ada benda melompat depan kereta, situ jugak aku terkojol. Tapi alhamdulillah kitorang akhirnya sampai rumah mak cik maza dengan keadaan yang selamat.

6 March 2016

Plannya nak bangun pukul 3 pagi. Tapi dah dekat pukul 1 takleh tidur. Tapi aku tidur gak ah sebab nak drive esok pagi. 3.30 bangun, pukul 4 gerak. Sampai-sampai je kat broga tu ramai gila. I mean... ramai... gila! Tapi kitorg tetap tabah pergi daki bukit tu. Tengah-tengah jalan tu kitorang stop tapi syara dgn shud jalan dulu sebab nak save spot kat atas. Tinggallah aku, maza ngn aina. Dok tengah aku khusyuk berjalan kat depan aku pusing-pusing tengok maza dgn aina dah takde belakang aku. Aku pun teruskan je lah perjalanan.

Aku tengah daki punya daki tiba-tiba perut senak. Aku pun duduk tepi. Tiba-tiba ada sorang mamat ni cakap kat aku "Eh, dah tak jauh ni. Jom2." Aku pun senyum je lah sebab aku tengah senak masa tu takleh nak cakap. Dia pun terus pergi. Bila aku dah stabilizekan diri aku pun continue. Tengah daki nampak laki tadi. Aku cakap "Eh, jom!" Semangat kan? hahaha. Laki tadi pun tengah senak mungkin dia senyum je. Aku pun continue je lagi. Shud ngan Syara dah jauh mencari cinta kat atas aku boleh pulak terjumpa cinta kat tengah-tengah. Lol.

Untuk ke sekelian kalinya aku berhenti sebab senak perut. Penat doh serious. Bukit broga tu bukit first aku daki. Aku ni bukan jenis outdoor person. So, it's quite difficult for me. Tapi takpe, aku gigih. Tengah aku duduk tepi tu mamat yang sama tadi nampak aku. Kali ni dia tanya "You sekolah ke university?" Lol. First time org tanya aku sekolah ke. Hahaha. Aku jawab "University," "University mana?" "Dengkil." Pastu dia pergi aku pun ikut daki. Tengah daki-daki tu ada satu part tu sangat steep. Aku tergelongsor ke bawah. Dia tak perasan kot. So dia naik atas. Aku ni dahlah gayat. Jatuh cantik macam tu. Aku duduklah tepi. Lagi. Pastu masa aku teruskan pendakian terjumpalah Syara ngn Shud. Tiba-tiba Maza datang. Tapi Aina tidak kelihatan.

Kitorang dengan gigih mendaki sampai puncak ketiga. Sepanjang tu aku hanya "Woi lama lagi ke siak. Aku tak nak panjat bukit lagi. Aku nak duduk dalam bilik je." Tak senonoh kan aku? Finally, kitorang sampai jugak puncak ketiga. Peh. Penat lelah mendaki terus lupa. Serious seronok. Kitorang pun apa lagi... "Surprise motherfuckerzzzz!!!" Ceh takdelah gitu. Kitorang cuma acah2 tak kenal konon masih merajuk. Aku pulak masa tu tengah suluh-suluh aku tak tahu kenapa. Tiba-tiba tersuluh kat mamat tegur aku tadi. Aku pun cam "Eh, sampai pun puncak." Pastu dia macam senyum je. Lama sikit tu barulah kawan dia tegur kitorang dari mana. Pastu dia yang jawab kitorang dari dengkil. Aku macam dapat pickup kawan dia panggil dia Shah. Tapi aku tak tahulah kesahihannya. Aku tanya diorang daripada mana tapi aku macam tak dapat tangkap apa kawan dia cakap. So yeah.

Dah berbual tu kitorg nak solat subuh. Kitorg cakaplah kitorg nak cari kawasan landai sikit. Dia kata something. And that something is the last thing I heard from this man. Please, guys. Kalau kenal mamat ni tolonglah aku. Aku menyesal tak mintak at least ig ke twitter ke. At least lah kan, boleh stalk. Yang aku dapat daripada kawan dia, diorang daripada sekolah(?), reunion sekolah kot. Diorang lain-lain course mungkin. Pastu kawan si shah ada gurau cakap shah ni abang canteen. So if you guys have any idea who the hell is this man share lah. I'm not desperate but I cannot live life not knowing.

Okay. Ada sambungan daripada cerita Broga ni. Tapi tak de kena mengena dengan Abang Canteen. Cerita pasal meroyan kat shopping mall.



Broga sumpah best.








No comments:

Post a Comment