Friday, January 1, 2016

2015

Assalamualaikum :)

Tiba-tiba dah nak 2016 weh :') Kejap je rasa 2015 ni. Tahun depan aku dah 19 tahun. Tua gila. Aku macam rasa baru semalam jawab SPM tiba-tiba aku dah nak habis asasi. Time flies so fast :')

I think 2015 did good to me. I might say that it's the best year. Might top 2012 :') Sebab 2015 ni banyak ajar aku tentang kehidupan luar daripada yknow sekolah xD Well, 2015 mulanya aku sambut dengan kebebasan sementara lepas espiyem. Heaven doh. Duduk melangok kat rumah. Bosan memang bosan. Tu yang tiap hari lepak dengan kawan. Mengeratkan silaturrahim katanya. Lol. Duit habis pun buat tak tau je. Nak cari keje malas. Rasakan. Tahun ni jugak aku merempuh kesukaran proses mendapat lesen. Dahsyat. Mimpi ngeri yang aku tak nak lalui lagi. Hahaha. Siap fail sekali. Aku nervous k. Please don't judge me. Dah dapat lesen rasa macam indahnya dunia.

2015 banyak ajar pasal friendship. Macam aku dgn kawan-kawan sekolah rendah aku, Tini and Nor, rapat sampai sekarang. That truly means we honor our friendship and not planning to end it. Tahun 2015 aku banyak gak lepak dengan diorang. We live close to each other. So, senang nak lepak. Teringat aku bawak kereta wrong way and ada kereta datang dari arah bertentangan. Almost.... almost. Dengan diorang aku banyak sangat merebel. lol. It's fun. Dioranglah peneman lepak sampai 2 pagi. Love them so much. They're the best.

Hobolobo; Nurinn, Ten, Teha, Wani, Jwa, Shira. I mean... what's my life without them? Hahaha. Sebab lepas SPM Wani pindah Kelate. Jwa pun pindah tapi dekat je. Nurinn dak2 keyell. 2015 kitorg sumpah teghejal nak mampus keje asyik keluar je i don't even know where the hell we get our money. Well, Shira kena jadi surirumah full time (minus the suami). Aku jadi drebar adik-adik aku. Teha jadi nurse kat klinik gigi. Ten pun samalah drebar.

However, pabila masa berlalu, sorang2 pergi sambung belajar. And as for me, this is so heartbreaking. Rasa macam tak percaya kitorang dah besar, dah kena hidup sendiri-sendiri. We must allow new people to enter our lives. Masih ingat lagi masa keputusan UPU keluar. Tini sebenarnya dah lama sambung yg program jepun tu. Nor sambung matriks Johor. Nurinn dapat UM. Ten dapat politeknik pg. Wani dapat uitm dungun. Jwa uitm bertam. Shira upm bintulu. Teha first2 masuk form 6 tapi bulan lepas (November) dia dapat uitm kat perak. Cerita dia, kitorang semua dapat tempat lain-lain. Tapi throughout the year kitorang tak pernah mensunyikan whatsapp kitorang. We tell everything to each other. Because having them in every part of my life is important to me.

Tibalah bulan Jun. Aku ingat lagi aku masuk asasi. Homesick nak mampus. Tapi start kuliah dah ok dah. Jumpalah roommate paling sporting paling aku sayang, Hanis. Hanis dia sekolah agama dulu tapi gila sempoi. Dia suka bercakap. Aku suka bila dia bercerita. Lepastu dia tak judge aku. Ada masa tu aku nangis dia pujuk cam mak2. Terharu I :') Sampailah sem 2 dia setia menjadi roommate yang paling dikasihi.

Dan bila aku masuk asasi, sudah takdir jodoh menemukan aku dengan 4 minah paling teghejal. Aina memang aku kenal daripada sekolah menengah. So, dialah bidadari jatuh dari syurga untuk aku kat sini. huhuhu. Lepastu barulah aku jumpa Maza, Syara dengan Shud. Diorang sumpah lawak teghejal. Satu hari kalau tak menggila memang tak sah. Ze best. Selama aku kat asasi dioranglah yang jaga aku . Huhu. Banyak benda bodoh kitorang buat kat sini :') Tiba-tiba rasa sayu pulak sebab lagi 4 bulan je dengan diorang.

In conclusion (ceh), aku rasa 2015 banyak sangat-sangat ajar aku pasal hidup. I know there's a lot more that I haven't gone through, but I have gone through a lot to get here. To me, 2015 is the best year. All my favourite people in this world are involved. So much heartbreaks, yet so much laughters and happiness. I've witnessed some people who stayed by my side, and I welcomed some in my life. They all mean so much to me. Thanks, guys. Thanks for making 2015 a wonderful year.

I'm looking forward to 2016.

No comments:

Post a Comment