Sunday, November 22, 2015

Usual emo night got me like...

Assalamualaikum semua.

Kadang-kadang korang pernah tak rasa macam dunia kita berjalan dalam sekelip mata je. Masa tu laju berlalu pergi. Rasa sayang. Sayang nak tinggalkan. People keep coming and going. And some stayed. Kau jatuh, bangun, jatuh, bangun.

Ada masa kau sedih, kau rasa tak adil, rasa tersungkur. Tapi ada jugak masa kau paling atas, kau bahagia, kau berjaya, kau gembira. Kadang-kadang kau terduduk teringat balik when you're at the lowest, the saddest and how you faced it, kau tersenyum. Kadang-kadang teringat bila kau tengah seronok-seronok dengan kawan-kawan kau, tak fikir masalah, senang je boleh mengalir air mata. Because we know, things like that doesn't come easy; that's why they stayed in our memories.


This is why I made this post. I would like to appreciate everything that had happened to me through all these years. No regrets. Semua yang terjadi buat aku, aku hari ni.

Aku bersyukur dan berterima kasih dengan Allah sebab selama ni kadang-kadang aku rasa apa salah aku, kenapa aku, kenapa jadi macam ni. Tapi Allah Maha Bijaksana. Dia tahu apa yang terbaik untuk aku. Sebab tu lah kadang-kadang aku merungut bila tak dapat apa aku nak dalam hidup tapi sebenarnya Allah nak bagi aku yang terbaik untuk aku. We don't get what we want but we'll get what we need. Dia tahu apa yang terbaik. Berserahlah pada Dia. Kita kena redha.

Terima kasih semua yang pernah hadir dalam hidup aku. To those who came and left, thanks because you taught some of the most important thing. Some taught me that nobody stays and it's okay. Ada jugak yang ajar aku baik depan mata tak semestinya baik belakang jugak. Ada yang ajar kalau sayang tu berpada-pada. Ingat, mak ayah kita yang jaga kita dari kecik, kita lebihkan mak ayah. Jangan lebihkan orang lain. Bagi mak ayah senang dulu baru bagi orang lain. Sejak tu, aku sentiasa, SENTIASA ingat untuk tak percaya orang senang-senang. Like I said, people come in our life to teach us something. So, chill je. Jangan berdendam sangat xD (lol cakap orang).

But there's people who came in my life... and stayed. There's a bunch of things i learned from these people. Diorang ajar aku yang walaupun kau terencat teghejal retarded macam mana pun, akan ada orang sayang kau. Ada yang ajar walaupun perangai kadang-kadang celaka, hati dia baik lagi ikhlas. Malah mereka meletakkan nilai persahabatan tu tinggi. Bagus kan orang cemni? Huhu. Ada yang ajar, kalau jahat tak selamanya jahat. Sebab ada yang dulunya jahat lagi dia daripada aku, sekarang dah terbalik. Hahaha. I mean, aku maintain gini je. Dia alhamdulillah dah berubah banyak. So proud. And masih terima aku seadanya. Dia tak pernah pun cakap aku ni jahat ke apa. Doa aku sentiasa untuk kau, sahabat :*

Anyway, kita sebagai manusia kan, berbaik-baiklah. Jangan nak berbalah sangat. Kita buat baik kat orang, orang buat baik kat kita. Kita buat jahat, nanti dia buat jahat balik dah gaduh pulak. Nasihat sesama kita. Bagus saling menasihati ni. Sebab kita manusia kan; tak perfect. Nasihat baik-baik moga-moga dia terima. Aku minta maaf kat semua orang kalau aku ni jenis keras kepala tak nak dengar nasihat. Huhu. Sorry k. You've done your part.

Dan akhir kata, aku harap aku dapat jadi lagi baguslah daripada aku hari ni. Kan. Huhu.

Sorry lah post ni macam tiba-tiba je. Entah kenapa makin lama aku hilang inspiration. Tak tahu nak cakap apa dah xD Nak bercerita pun macam otak stuck. Haha. Nyways... check this blog out.

Yours forever truly,
Syahirlolololol



No comments:

Post a Comment