Monday, September 7, 2015

Got a lil bit personal down there ;D

Assalamualaikum.

Hijrah; basically berpindah menjadi lebih baik.

Dalam hidup aku ni memang banyak phase aku berhijrah. Kenapa? Sebab aku manusia biasa yang kadang-kadang kena jugak melalui fasa kejahilan (lol). One of my hijrah would be daripada agas jadi matang. Itulah yang bagi aku hijrah paling bermakna setakat ni (lol lagi).

Ceritanya bukan tu sebenarnya. Ceritanya macam ni. Aku free hair. Kadang-kadang aku pakai, kadang-kadang aku cabut. Kau cakaplah aku ni perempuan jalang ke perempuan murahan ke apa ke, aku tak peduli. Kau tengok macam tu je. Kau tak tau backstory aku. Kau tak pernah tahu aku selama ni hidup macam mana atau macam mana kawan-kawan aku or family aku. But idc if you want to judge me. Sebab aku tahu apa yang aku nak.

You think it's easy because your whole life you're surrounded with people yang... you know, sedia kala wears hijab and all (I'm actually not specifying pasal pakai tudung je, but wtv). Then you come to me and straightforward tak toleh kiri kanan terus "pakailah tudung".

Well, shit.

Firstly, if you are 'advising' me publicly, then jangan tanyalah kenapa aku tak guna 'nasihat' kau tu. Kalau perli tu lagi tak boleh terima. You just awoken the demon inside me. I'm at my most rebellious state if you do that. I might go with a blonde wig (exaggerating sangat). Kalau personally, insyaallah I'll take it as an advice and will do the best as I can.

Secondly, please jangan expect aku terus berubah sekelip mata. It's like when you eat Malaysian food your whole life, then you eat British food. Kau akan jadi muak dan balik kepada makanan Malaysia yang sedap menjilat jari lagi-lagi sambal belacan lebih.

So, my point is, aku ni macam orang lain jugak. Aku matang dah. 18 tahun dah. Aku tahu mana betul, mana salah. Aku belajar, bukan tak belajar. Cuma bila nak berubah tu halangan banyak. Macam kat dalam buku teks CTU tu, jihad nafsu tu antara jihad besar. Aku nak berubah, bukan tak nak. Aku ni sekerdil-kerdil makhluk. Aku mula merangkak untuk kembali, tak macam kau yang terus dah berlari.




I'm sorry if I offended anyone on this post. This is just a sharing of what I'm going through. And it's hard. 

No comments:

Post a Comment