Tuesday, September 1, 2015

Manusia kan

Assalamualaikum gais.

So.... how's life? It's 1.11am now and I'm supposed to finish my chemistry tutorial tapi aku ngantuk macam siot. And aku decided nak update blog since aku ni kan ramai peminat (lol). Tak. Tu like genuinely menipu.

What was I talking about just now? Hm. Sejak aku duduk asasi ni ramai betul jenis manusia aku jumpa. Baru asasi. Belum degree lagi. Dalam class aku je dah macam-macam jenis orang. People can be tough sometimes. They want this, they want that. That's why sometimes I prefer to be alone. Seriously. People can be so exasperating.

Kadang-kadang kita tengok luaran macam baik tapi jenis cakap belakang. Kadang-kadang ada yang sok suci gitu. Ada jugak perangai macam siot tapi hati baik. Ada jugak perangai macam sial, hati pun sama sial. Ada yang muka orang pandang sebelah mata tapi hati suci bak kain sutera. Ada jugak muka cantik ploles tapi bongkak. (Based on experience) Ada yang pakai tudung labuh tapi bila bercakap dengan junior, macam dialah paling mulia, dialah paling tua, dialah kak yong terbesar kat fsk6 tu (eh). Macam-macamlah. Sangat banyak. Kalau nak list satu2 mmg tak habis.

Sejak masuk sini, aku mudah tak percaya dengan orang. Aku nak percaya macam was-was. Sebab kita tak tau diorang macam mana and all. So pesanan aku, tak payah pun percaya sesiapa sampai kita betul-betul (like serious shit, betul-betul) kenal dengan dia. Barulah percaya. Lagi-lagi lain jantina. Tak kisahlah perempuan kepada lelaki or lelaki kepada perempuan. People will use you. Sebab pernah jadi kat aku masa sekolah menengah (lol, fuck that one particular guy).

And guys, jangan terkejutlah bila kau dikecam. Sebab orang datang dari setiap sudut Malaysia. So, maybe dia yang culture shock. Cam aku, aku tak culture shock. Desa skudai kot dulu. Nak culture shock apa, kan? #desaskudaiforlife

So...... tu je lah kot. I miss home so much. And you know what I meant by home :)

Still cannot go lah that guy from high school. And fuck drama melayu cliche paksa kawin. 

2 comments: