Friday, July 3, 2015

Apa Khabar - Joe Flizzow ft Sonaone

Assalamualaikum :)

Have you noticed my music player? *smirk*


There's a story behind this music and I would say this is one of my favourite song. It has a very deep meaning for me. But I guess it's deeper for Mr Flizzow. It must be hard to sing without getting emotional. Everytime I listen to this song, I would get so emotional, because I'm just like that - always emotional.


Lagu ni sebenarnya jadi legendary for my friends and I sebab Nurinn suka nyanyi lagu ni. Serious weh dia hafal lagu ni dengan rap dia bagai. Hahahaha. Then, ianya jadi lebih legend sebab masa AJL hari tu aku dengan Teha cakap Hafiz menang, tapi Nurinn entah datang dari mana cakap dia confident lagu ni mesti menang punya. And of course, lagu ni menang. Siot je mulut masin dia. Kan dah Hafiz tak menang! Kk. 


Sejak tu, lagu ni 'Lagu Nurinn'. 


Mulanya kitorang bukan paham sangat pun what this song meant. Tapi (for me) sejak dah dekat nak sambung belajar tu aku sangat emo so aku selalu throwback; including listening to this song for 500 gazillion times. Dah dengar banyak-banyak kali tu baru dapat amati lagu ni dengan sepenuh jiwa dan kesenian. (lol) 


Bila masing-masing dah sambung belajar, ada satu masa tu kitorang conference call ramai-ramai. Nyanyi lagu ni sama-sama. Nurinn did the rap part, of course. So, we declared this song as "Lagu Kita". Sukati je kan. 


Bila aku masuk palam, aku selalu gila dengar lagu ni. There's this verse that made me so emotional.



Dalam perjalanan banyak persimpangan
Di mana kita bertukar arah
Kau lurus ke kiri aku tegak ke kanan
Di mana kita tersilap langkah

Aku dengan Nurinn dah plan nak masuk pasum/palam sama-sama. Tapi, sorang dapat pasum, sorang dapat palam. Sedih weh. So I thought, this was it. Dah sampai simpang kitorang. This goes to all of us actually. Semua masuk tempat lain-lain. Semua pisah. Semua berada dalam jalan yang betul, yang lurus. But the question is, di mana kita tersilap langkah? The answer is, we never took the wrong step after all. We're at the right path. All of us. We're just not on the same one. 

Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku

This part... I just cannot. Kadang-kadang tu adalah bila aku duduk sorang-sorang dalam bilik, aku terasa lonely sangat. Walaupun hari-hari nampak macam aku sedang menjalani norma kehidupan sebagai pelajar, aku selalu fikir (mostly at my loneliest moment); kalaulah... kalaulah diorang ada kat sini. Wouldn't it be great? Kan? But of course they're here. Secara fizikalnya, memang diorang tiada di sampingku. But I know, aku sentiasa tahu yang diorang selamanya ada di sampingku. (lol) 

Apa  pun, good luck. Good luck,
Wakil Desa Skudai kat PASUM, Politeknik Pasir Gudang, UiTM Bertam, UiTM Dungun, UPM Bintulu, SMK Mutiara Rini. 

Good luck, Tini, Nor. I miss you tons. 

Yours truly, 
Syahir(a)

FRIENDS ARE FOREVER



2 comments: